Rondreis Denemarken met kinderen

In de zomervakantie maakte (Vlaamse) blogger Eva een rondreis door Denemarken met kinderen. In deze blog deelt ze waar ze heen gingen, wat ze er deden en waar je op moet letten.

Wij maakten een rondreis in de zomervakantie. In ongeveer 2 weken zagen we heel wat van Denemarken!

Dag tot dag | Rondreis Denemarken met kinderen

Dag 1 en 2: Heenreis

We begonnen onze autorit van Deinze naar Ribe met een tussenstop in Zwolle. Op vrijdagavond vertrokken we uit Deinze richting Denemarken met een tussenstop in een hotel dichtbij de autostrade in Zwolle.

Van daaruit reden we op zaterdag door richting Ribe. We hadden op zaterdag behoorlijk wat file rond Hamburg en arriveerden rond 19u in Ribe.

Een aantal andere bloggers van Reistipsmetkids reden ook naar Denemarken met gezin. Zij kozen voor een tussenstop in Hamburg en ze geven allemaal aan dat dit een leuke stad is voor een overnachting.

Dag 3 en 4: Ribe

De eerste dagen van onze rondreis Denemarken met kinderen verbleven we in Ribe. Hier bezochten we het VikingeCenter en Vadehavscentret.

We logeerden daar in Ribe Byferie Resort, waar het met kinderen heerlijk vertoeven is.

Op zondag gingen we naar het VikingeCenter, met de fiets vanuit het Byferie Resort. En ’s avonds volgden we de toer van de nachtwacht in Ribe.

Maandag reden we door richting Lalandia, maar stopten we eerst nog in het Vadehavscentret. Dit is een natuurmuseum rond de Waddenzee en het leven in en rond het water.

Lees de blog over onze eerste dagen in Ribe met kinderen.

Kopenhagen met kinderen
Kopenhagen

Dag 5, 6 en 7: Lalandia en Legoland

We verbleven vanaf maandag tot donderdag in Lalandia. Uiteraard gingen we ons twee volledige dagen uitleven in Legoland en de laatste dag bleven we ter plaatse in Lalandia in het zwemparadijs. Een fantastisch vakantiepark om de hoek bij LEGOLAND. Met het grootste waterpark van Scandinavië zeker een ideale plek om te verblijven met het gezin.

Het is een aanrader om het bezoek aan Legoland op meerdere dagen te houden, alhoewel meer dan 2 dagen ook niet nodig was. Het voordeel aan Lalandia is dat je ook van hun faciliteiten kan gebruik maken. Een fijne tussenstop in Denemarken voor een gezin met jongens.

Dag 8 en 9: Odense

Na onze dagen in Denemarken vervolgden we onze rondreis Denemarken met kinderen in Odense. We bezochten musea en deden activiteiten rond Hans Christian Andersen.

Ook reden we over de indrukwekkende brug tussen Jutland en Funen. Blogger Alyt schreef over deze brug in de blog over Middelfjart.

De tips over de stad heb ik verzameld in de blog over Odense met kinderen.

Spoorwegmuseum Odense

Dag 10 en 11: Kopenhagen na tussenstop in Roskilde

Vikingen blijven heel leuk om te doen met kinderen. Een boottrip op een Vikingschip was dan ook iets wat we niet wilden missen. En toevallig ligt Roskilde mooi op de route tussen Odense en Kopenhagen. Lees over het bezoek aan Roskilde en het Vikingschip.

Daarna reden we door naar Kopenhagen en bezochten Tivoli. Kopenhagen is een mooie en leuke stad en zeker een aanrader als je op vakantie in Denemarken bent.

Lees ook onze andere tips voor stedentrips met kinderen.

Dag 12: Terug naar huis

En toen zat onze rondreis Denemarken met kinderen er alweer op. Jammer genoeg hadden we geen plaatsje op de boot gereserveerd en dienden we het volledig traject langs de eilanden terug te keren richting Duitsland.

Doch deden we er exact 12 uur over het volledige traject (960 km). Tips nodig voor zo’n lange rit? Lees die in onze blog over een lange autoreis met kinderen goed doorkomen.

Terugblik rondreis Denemarken met kinderen

De reis was bijzonder avontuurlijk en we stippelden alles zelf uit. De keerzijde was wel dat het een behoorlijk vol programma was. Een paar dagen extra had voor net iets meer rust gezorgd.

En met wat we nu weten, zouden we de trip misschien wel omgekeerd doen. Vooral de stad Ribe heeft ons heel erg aangenaam verrast! Hoewel elk bezoek uiteraard wel heel uniek en de moeite was om mee te maken.

Wil je meer tips over een rondreis Denemarken met kinderen?

Laat een antwoord achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.