Alle reistips voor jouw reizen en vakanties met kinderen!

Center Parcs De Vossemeren met kinderen – recensie

We waren op uitnodiging in Center Parcs de Vossemeren, omdat de Action Factory werd geopend. Vrijdagavond begon het weekend Center Parcs, maandagochtend vertrokken we. Een heel uitgebreid verslag in foto’s heb ik ervan gemaakt.

Center Parcs De Vossemeren getest met kinderen

Center Parcs

Onderweg naar De Vossemeren

We vertrekken vrijdagmiddag van huis. Na een tussenstop in Eindhoven komen we rond half zeven in het park aan. Het park ligt bij Lommel, net over de grens onder Eindhoven. Bij de receptie verloopt het vlot, ik vul een registratieformulier in (kan je ook al thuis doen) en dan ontvang ik de sleutel. In het donker rijden wij naar het huisje, gelukkig is het huis makkelijk te vinden. De spullen gaan uit de auto en we lopen direct naar de Market Dome. De Market Dome is de centrale plek op het park waar je onder andere de restaurants vindt, de bowling baan, aqua mundo (zwembad) en natuurlijk de Action Factory. We eten bij Evergreenz, in de ochtend en avond is hier een buffet.

IMG_7893 - kopie IMG_7895 - kopie

Avondeten

In de avond is er keuze uit veel warme gerechten, het aanbod is iedere avond anders. Ook is er een apart menu voor de kids. Voor het ontbijt is de keuze ook ruim. Verschillende soorten fruit, yoghurt met allerlei toppings, brood, eieren, pannenkoeken, noem het op en het is er. Koffie en thee kan je onbeperkt halen, voor de liefhebbers is er verse munt. De eerste avond zijn we tegen negen uur klaar met het diner. Het zwembad is tot tien uur open. Ik ben een waterrat en met wat haasten red ik het om de kids in bed te leggen zodat ik kan zwemmen. Nog een half uur had ik om te zwemmen maar het was fantastisch. Een snorkelbad, glijbanen en de crazy river. De rest van de mogelijkheden in het zwembad probeer ik later in het weekend.

IMG_7897 - kopie

De volgende ochtend lopen we na het ontbijt aan de andere kant het gebouw uit. Direct buiten de Market Dome zijn is deze speeltuinen, daarnaast zijn trampolines. Overal op het park zijn trouwens speeltuinen.

IMG_7900 - kopie

Action Factory

In het business center krijg ik, samen met andere bloggers, informatie te horen over het park en over de Action Factory. Het park is in 1987 geopend en heeft bijna 3500 bedden. Naast huisjes is er ook een hotel! Wist je trouwens dat Center Parcs het concept subtropisch zwemparadijs heeft bedacht?

IMG_7902 - kopie

Na de presentatie lopen we naar de Action Factory. Dit is gaaf bedacht: een kinderwagen parkeerplaats bij de ingang. Je kan je kinderwagen zelfs met een slot vastmaken.

Minigolf

De Action Factory is gemaakt in het gebouw waar eerst de sporthal was. Aan de achterkant van de hal zijn nu nog vier badmintonbanen, tafeltennistafels en een boogschietclub te vinden. De hal bestaat uit een minigolf met dertien interactieve holes in een piratenthema (dit thema is het terugkerende thema op het park), kids bowling, botsauto’s, auto’s voor de kleinsten, trampolines en pooltafels. Leuk detail is dat de hal ook kan worden omgebouwd in een zaal voor evenementen. Binnenkort wordt er een groot dancefeest georganiseerd voor 3000 mensen.

IMG_7904 IMG_7920

Dit is de minigolf, leuk ontworpen qua thema en met geluidseffecten. Door het weekend heen zijn wij veel in de hal te vinden en altijd zijn er mensen aan het spelen.

Auto

Deze auto’s waren favoriet bij mijn dochter (3). Ze heeft eindeloos veel rondjes gereden. Soms met haar broer (2) achterop en bij voorkeur alleen. Haar grote wens is al tijden om een eigen auto te hebben, dit kwam aardig in de buurt.

Bovenin de hal vind je de pooltafels. Via de Market Dome kan je ook met kinderwagen of rolstoel naar boven gaan.

Kids bowling

Kids bowing! Een kortere baan en een lichtere bal. Mijn dochter vond dit even leuk als de auto’s. Ze heeft heel wat ballen gegooid.

IMG_7907 IMG_7908 IMG_7910

Achterin de hal zijn de sportclubs. Er worden allerlei activiteiten aangeboden. Je kan onder andere via de Center Parcs app bekijken welke activiteiten worden aangeboden op welk moment. Baby zwemmen, aqua joggen, pony rijden, koekjes bakken, knutselen…het aanbod is eindeloos!

Deze botsauto’s zijn fantastisch!

Ook in de hal: videogames. Heel tof! Dochter zat naast mij en ik was aan het racen.

Na de korte rondleiding zijn we met zijn allen gaan eten in Nonna’s, een Italiaans restaurant. Een voorgerecht met soep en brood. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende soorten pasta en pizza. Als toetje waren er diverse gerechten en de kids konden schepijs halen. We hebben lekker gegeten. Daarna mochten we zelf het park ontdekken.

IMG_7945   IMG_7952 IMG_7955

Restaurant

Het restaurant is heel leuk vormgegeven. Later in het weekend ga ik er met dochter nog even zitten omdat ze precies hetzelfde ijsje wilde als tijdens de lunch.

Cottage

Na de lunch lopen we terug naar ons huisje. In het volgende verslag zal ik meer van de cottage laten zien. Het huis is dichtbij de Market Dome maar met kleine kids is het een onderneming. Zeker als ze de hele middag hebben gespeeld, duurt het een tijd voordat we terug zijn. Daarom besluit ik een fiets te huren.

IMG_7977 IMG_7979

Ons huisje! Het park is middenin het bos, heerlijk. We zien regelmatig eekhoorntjes voorbij komen.

Fiets huren

De fiets! Voor € 17,50 huur ik deze 24 uur. Na 24 uur fietsen in Center Parcs is het zondagmiddag en ik wil niet meer zonder, dus ik huur hem nog een dag. Dochter begint te lachen als ze de fiets ziet: wat heb jij nou meegenomen. Maar al snel verdwijnt deze houding. Ze is blij dat ze droog kan zitten en overal heen gebracht wordt. Zeker in de avond na het eten is het ideaal om de kids in te laden en terug te fietsen over het terrein van Center Parcs. De volgende keer als we op zo’n park zijn huur ik direct een bakfiets. Je kids zitten droog, je bent mobiel en alle spullen die je mee wilt nemen leg je in de bak.

Een van de speeltuintjes op Center Parcs. Verspreid over het park kom je er meerdere tegen. Bij iedere speeltuin staat de leeftijdscategorie aangegeven.

IMG_7994 IMG_7995

De cool factor waar je kan fietsen en lasergamen! Als wij erlangs komen zijn twee jongens met een tandem het mountainbike parcours aan het afleggen.

Bungalowpark met kinderen

Met zoon onderweg en ik voel mij zo vrij! We hebben al heel wat van de wereld gezien, ook met de kids. Maar hier zijn ze ontspannen. Het klopt wat er gezegd wordt: als de kinderen het naar hun zin hebben, zijn de ouders ook blij. De kids kunnen overal spelen, er is aan alles gedacht. En als ik dan zo door het bos fiets voel ik mij gelukkig. Dit gaan wij vaker doen.

Zoon en ik gaan zaterdagmiddag samen onderweg. Het regent continue, maar ik heb zin om het park te verkennen. Hij zit droog en af en toe lopen we een stuk.

Kinderboerderij

De kinderboerderij. Hier zijn allerlei beesten en ernaast is een leuke speeltuin. Omdat het hard regent staan alle dieren onder het afdakje en in de schuur.

Klimtoren

De klimtoren, onderdeel van de Cool factor. De cool factor is een concept voor kids van 8 – 12, waarbij ze ruim twee uur lang allerlei opdrachten uitvoeren.

En dan is het avond. Dochter leest ons voor (ideaal zo’n boekenwurm) en daarna is het tijd om rustig voor de tv te liggen.

Op zaterdagavond zijn we aanwezig bij een groot piratenfeest in de Discovery Bay. Overdag is dit een avontuurlijke plek voor de kinderen, in de avond nemen de piraten het strand en schip in beslag. Leuke break tijdens de vakantie!

Piratenshow

De piraten dansen en zingen terwijl iedereen op zoek gaat naar zijn tafel. Mijn zoon (2) vindt het mooi, dochter (3,5) is erg onder de indruk. Ze luistert goed naar de piraten en gaat helemaal in de voorstelling op. Als we eten krijgen vraagt ze aan de piraat of het echt pirateneten is. Later moet ze even naar het toilet. Omdat ze bang is dat de piraten haar eten stelen, loopt ze naar de piraat om te vertellen dat ze haar eten met rust moeten laten.

Bovenin de discovery bay is een loopbrug. Voor zoon is het een lange zit met zijn twee jaar. We mogen het strand niet op maar over de loopbrug is niets gezegd. Ik trotseer mijn hoogtevrees en loop met zoon over de brug naar de overkant.

Center Parcs Vossemeren Center Parcs Vossemeren

Soep, patat en ijs is in het kort de echte piratenmaaltijd. Dochter is erg onder de indruk en wil de volgende avond weer naar zo’n voorstelling.

Zondag

Goedemorgen! Het is zondag en we beginnen de dag met een fruitontbijt in Center Parcs Vossemeren. Van 9 tot 10 kunnen we ontbijten in Evengreenz, daar fietsen we rond half tien naar toe.

Cottage uitgebreid in beeld

Het huisje: dit is de keuken. Er zit alles in wat je nodig hebt, zelfs een vaatwasser. Erg fijn want ik heb een hekel aan afwassen.|

Center Parcs Vossemeren Center Parcs Vossemeren

De badkamer inclusief bad, hoe fijn. De laatste avond lag ik tot 01.15 in bad! Echt genieten, ik heb een heel boek uitgelezen in bad.

Vloerverwarming

Voor ik het vergeet te melden: er was vloerverwarming! De eerste avond kwamen we terug van het diner en het huisje was zo heerlijk warm. Dat voelde heel huiselijk. Die vloerverwarming maakt het echt af.

Één van de slaapkamers, dochter slaapt in een gewoon bed en zoon in het campingbedje. Ze liggen op dezelfde kamer, net als thuis.

Center Parcs Vossemeren Center Parcs Vossemeren

De eettafel, we hebben hier niet met zijn allen aan gezeten. We konden eten in de Market Dome en verder zijn er geen momenten geweest waarop we met zijn allen aan tafel zaten.

Center Parcs Vossemeren Center Parcs Vossemeren Center Parcs Vossemeren

Zithoek

De zithoek met tv. De huisjes zijn niet meer heel nieuw, maar alles zit erin en het is schoon. We hebben genoten van de tijd in en om het huisje. Hadden echt het gevoel er even uit te zijn.

Center Parcs Vossemeren IMG_8102
Center Parcs Vossemeren

Bij het ontbijt kan je eieren ‘op maat’ laten maken. In de avond staat er een chocoladefontein, fantastisch! Echt genieten dus in Center Parcs Vossemeren.

Buiten het restaurant is dit speeltuintje. Wij zitten steeds binnen bij de kinderhoek. Zoon en dochter zijn aan het spelen op de tractor terwijl wij rustig natafelen.

Market Dome

In de Market Dome is het gezellig aangekleed en er zijn dit soort bruggen. Ook zie je flamingo’s, vissen en schildpadden. Met name onze zoon raakt niet uitgekeken.

Golfen met kinderen

Dochter is minder met dieren bezig en wil actie. We gaan mini golfen. Leuk met de effecten! Sommige geluidseffecten vindt ze wat spannend, maar met wat aanmoediging gaat ze de hele ronde mee.

Center Parcs Vossemeren  Center Parcs Vossemeren

Daarna eten we een patatje in de snackbar, ook dat hoort bij zo’n weekend in Center Parcs Vossemeren!

Zoon slaapt na de drukke ochtend en dochter en ik gaan naar de Discovery Bay. Een indoorspeeltuin waar kids echt kunnen spelen. Water, zand, klimmen en klauteren.

IMG_8172 IMG_8176 IMG_8180

Deze hal past perfect in het piratenthema.

Klimmen

Voor wie durft: een parcours hoog in de lucht!

IMG_8185 IMG_8187 IMG_8190

Na twee uur spelen met water en zand lopen we terug naar de Market Dome. Er is net een voorstelling gestart en dochter wil dit natuurlijk zien. Ik drink rustig koffie bij het café ernaast.

Review weekend

Wat een weekend hebben we gehad: na de activiteiten van de ochtend gaat dochter ook nog een rondje op deze pony. Ze is zo trots! Het bleek dat ik met knollie moest gaan wandelen. Gelukkig was het maar een klein stukje, deze moeder is niet zo happig op beesten.

IMG_8203 IMG_8205 IMG_8208

En we fietsen weer! Ik vind het heerlijk en dochter rust onderweg uit. Via verschillende speeltuintjes fietsen we het park door.|

Terug bij het huisje gaat dochter puzzelen en ik lees een boek. Wat is dit vakantie! Overal dingen voor de kids om te doen zonder dat je de auto moet pakken. En als iedereen voldoende gespeeld heeft kan je zelf rustig een boek lezen of in bad liggen.

Zwembad

Later in de middag gaan we met zijn vieren zwemmen. We wisselen het letten op de kids af met glijden van de glijbanen (vier), de crazy river en het golfslagbad. Daarna gaan we door naar het diner. Het ijsje kan je zelf maken en versieren, de kinderen zijn in hun hoofd de hele dag met dit ijsje bezig.

Na het avondeten gaan we bowlen. Een aantal banen zijn kindvriendelijk gemaakt. Helaas zijn de kids, vooral zoon, te klein, waardoor we constant achter ze aan rennen. Ik ga met de kids naar de Action Factory, Johan staat een half uur lang ballen te gooien.

Beneden op de bowling baan voor kinderen is het voor een driejarige erg leuk!

En de laatste rondjes rijden, wat hebben de kinderen het goed hier.

Maandagochtend ontbijten we en daarna is het tijd om uit te checken. De break is voorbij helaas. Dochter is de onderhandelingen zaterdag al gestart: Mam, mijn broer kan nog niet zelf op de auto’s hè. Als hij drie is, kan hij dat dan wel? Ik: ja, ik denk het wel. Ok mam, volgend jaar komen we weer terug, we gaan niet naar Curacao hoor!

Bugalowpark met kinderen

Nooit gedacht dat een break in een huisjespark zoveel rust en vrijheid kon geven, zeker nu met de kinderen. We reizen de wereld over maar in dit park voelt het echt als vakantie. Rust, natuur, blije kinderen en de stress van alledag zakt weg. We hebben genoten!

Volg reistips met kids voor meer uitgebreide recensies

2 Comments
  1. Nicole zegt

Wat leuk zeg! Dat is zeker wel een aanwinst voor het park zo te zien.

2. Yvonne zegt

Het ziet er heel leuk uit allemaal! Het is helemaal fijn dat je ontbijt en diner hebt. Dan hoef je zelf niks te doen en heb je echt vrij!

Laat een antwoord achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.