Alle reistips voor jouw reizen en vakanties met kinderen!

Bali met kinderen – dit wil jij weten!

Een vakantie naar Bali met kinderen, Dewi was er van de zomer met haar gezin! In deze reisblog deelt ze haar ervaringen met een gezinsvakantie in Indonesië.

Het is onze eerste verre reis die we gemaakt hebben met onze meiden. Voordat we kids hadden hebben we veel gereisd: we hadden dan vaak alleen een ticket en we huurden een auto. De rest kwam dan wel. Met kinderen is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Wij hebben daarom met een verre reis gewacht totdat ze wat ouder waren. We zagen namelijk het niet zitten om met hele kleine kids een verre reis te maken. De eerste jaren hebben wij in Europa vakantie gevierd en op campings gezeten. Met de oudste zijn we tot zij drie was op vliegvakantie in Europa gegaan, naar Granaria en Mallorca. Daarna zijn we met de auto op vakantie gegaan naar campings in Zuid-Frankrijk en Italië.

Bekijk ook de vakanties naar dit mooie eiland

Bali met kinderen, onze ervaringen

Voor onze reis naar Bali met kinderen hadden we de tickets en het hotel van tevoren geboekt. We vlogen met KLM, de meest rechtstreekse vlucht naar Bali. Ondanks dat was het in totaal achttien uur vliegen, één tussenstop van een uur in Singapore. Heel lang, maar uiteindelijk viel het wel mee. De meiden hebben de helft van de vlucht geslapen en vonden het vooral heel gezellig in het vliegtuig. Ik heb ze echt geen enkel moment horen klagen.

Hotel Sanur

We verbleven in een kleinschalig gezellig, comfortabel hotel met alleen ontbijt. Het hotel Ari Putri hotel Sanur is ons heel goed bevallen. Ondanks dat de meiden vakantie waren gewend met grote glijbanen en entertainment, hebben ze het heel erg leuk gehad in het hotel. Binnen no-time hadden ze vriendjes gemaakt. Voor ons is het duidelijk: zolang er maar een zwembad is zijn de meiden al tevreden (en wij dan ook). Wij zouden zeker weer terug gaan naar dit hotel. Je kunt in Bali ook verblijven in supergrote luxe resort. Het zal er vast geweldig zijn, maar volgens mij kom je niet van je resort af. Wij vonden het heerlijk om ’s avonds overal te eten, dan weer aan het strand of in verschillende Warungs (eenvoudige restaurantjes) of op een Night Market.

Vakantie Bali

Wij verbleven in totaal 3 weken op Bali. Het was een hele andere vakantie dan we voorheen hadden, maar wat hebben we het geweldig gehad. Bali is zeer kindvriendelijk er is zoveel te zien en je kunt je reis zo uitgebreid maken als je zelf wil. We verbleven in Sanur, deze badplaats is ideaal voor gezinnen. De zee is in dit gedeelte erg rustig, op veel plekken in Bali is de zee wild, echt een surfers Paradise.

Activiteiten op Bali met kinderen

In Kuta hebben we schildpadjes vrijgelaten. In Tegalalang heb je een van de mooiste rijstvelden van Bali met een geweldig mooi uitzicht. We hebben aapjes gespot in Monkey Forrest. We zijn in het dorpje Ubud geweest, waar we marktjes bezochten voor mooie souvenirs. Natuurlijk hebben we de traditionele Bali dans gezien en Tanah Lot, een tempel op het water. Wij hadden een vaste chauffeur. Zodra je het hotel uitkomt, vragen ze al of je “transport” nodig hebt. Op een gegeven moment krijg je zo je vaste chauffeur. Voor kleine ritjes hadden namen we een taxi. Van tevoren wel een bedrag afspreken. Dan is het allemaal prima te doen.

Meer lezen over activiteiten op Bali tijdens een vakantie met kinderen?

Lombok en Gili

Wij wilden naar Lombok of Gili eilanden. We dachten dat we dit wel ter plekke zouden regelen op Bali: extra hotelovernachtingen, boottrip etc. En dat kan ook. Maar met kinderen is het misschien fijner om van tevoren wat te plannen en wat research te doen. We kwamen er bijvoorbeeld achter dat niet elk boot voldoet aan alle veiligheidseisen. Ook merkten we dat als we een hele dag hadden gereisd met de auto en pas ’s avonds in het hotel kwamen, de meiden dan de volgende dag alleen maar naar het strand of zwembad willen. Dus heel heftig rondreizen hebben we niet gedaan. De volgende keer zouden we de extra hotelovernachtingen voor de uitjes al boeken. Dan staat het vast en dan moet je er ook naar toe gaan.

Op zoek naar een alternatief voor Bali? Nusa Lembongan is heel leuk!

Ervaring vakantie Bali met kinderen

Deze reis is zeker voor herhaling vatbaar. Het is zo’n mooi eiland, de mensen zijn er zo er zo lief. Het leven daar is voor ons natuurlijk niet duur, het verblijf kun je uiteraard zo duur maken als je zelf wilt. Tickets zijn een hoop geld in het hoogseizoen, want het eiland is niet om de hoek. Misschien dat we volgend jaar terug gaan en anders het jaar erop.

Bekijk ook de vakanties naar dit mooie eiland

4 Comments
  1. Sheila zegt

Ik vind Bali zo heerlijk! Ik wilde daar eigenlijk heen de laatste reis, maar het is Thailand geworden omdat die tickets goedkoper uit vielen. Zelf boek ik alsnog niets van tevoren met een dreumes. Ik houd nog steeds van het avontuurlijke. Maar dat is wellicht ook de backpacker in me. De Gili eilanden vind ik ook altijd erg fijn om even te relaxen. Ik neem zoonlief en zijn toekomstige broertje of zusje echt wel eens mee naar Bali. Kan niet wachten!

1. Dewi zegt

Oh nee als je nog een dreumes heb zal ik zeker niet vantevoren boeken. Wij zijn gebonden aan het hoogseizoen, helaas. We moeten wel in de zomervakantie. Thailand heb ik vroeger ook gedaan en wil ik zeker nog eens met de kids doen.

2. Jenny zegt

Ik zou mijn kinderen zeker meenemen naar Bali, al is het maar om ze voor te stellen aan mijn Balinese familie en vrienden.

Ik leg ook zonder kinderen mijn accommodatie op Bali vaak 1-2 dagen van te voren vast. Ik ben gebonden aan het hoogseizoen, dan kan het soms wat drukker zijn.

3. Gabriëlle ~ GlobeGirl zegt

Op Bali is het heerlijk, ook voor een gezin! Tijdens mijn rondreis daar kwam ik ook veel gezinnen tegen inderdaad. Ik zou later ook zeker weten met mijn kinderen naar Bali af reizen. Voor kinderen is er op Bali genoeg te doen!

Laat een antwoord achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.